Prowadzisz sklep online? Sprawdź, co myślą o nim Twoi klienci!
W Polsce co roku przybywa kilka tysięcy sklepów online, z których niestety tylko część osiąga faktyczny sukces na rynku. Te, którym się to udaje, inwestują sporo czasu i pieniędzy na odpowiednie działania marketingowe, ale także na jak najlepsze dostosowanie swojej oferty do potrzeb klientów. Kluczową kwestią jest jednak najpierw poznanie tych potrzeb. Służą do tego nowoczesne narzędzia, jak choćby ankiety online, które pozwalają także zmierzyć poziom satysfakcji klientów z obecnie proponowanej przez firmę obsługi.
Dzięki ankiecie poznasz prawdę o swoim sklepie
W sklepie internetowym każda odwiedzająca go osoba jest całkowicie anonimowa, a jej odczucia związane z wizytą są dla właściciela sklepu całkowicie niewidoczne. Owszem, są narzędzia w internecie służące do oceny zachowań klientów, które pokazują skąd dany użytkownik trafił na stronę sklepu, jak długo w nim przebywał i w którym momencie go opuścił. Z danych tych jednak nie można się dowiedzieć, dlaczego np. opuścił sklep bez dokonania w nim zakupu i w dodatku po zaledwie jednej minucie przebywania na stronie głównej. Wykorzystując nowoczesne oprogramowanie do ankiet online, można o to bezpośrednio zapytać klienta. Dzięki specjalnej aplikacji można stworzyć kwestionariusz i szybko uzyskać odpowiedzi na nurtujące nas pytania, czyli jak sklep oceniany jest przez klientów i jakie widzą w nim niedociągnięcia. Problemem może okazać się niefunkcjonalna nawigacja w sklepie, albo nieciekawa prezentacja produktów – wiedza na ten temat pozwoli szybko skorygować błędy i dostosować sklep do rzeczywistych oczekiwań klientów.
Pytaj, badaj i wyciągaj wnioski
Dzięki ankietom online można badać opinie klientów na przeróżne tematy. Mogą one dotyczyć aktualnej oferty sklepu i jakości obsługi, czyli być wskazówką do ewentualnych zmian. Równie dobrze mogą pomóc rozpoznać nieznane do tej pory potrzeby klientów, których zaspokojenie może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Warto pamiętać, że dzięki dobremu oprogramowaniu do ankiet online, tworzenie takich internetowych kwestionariuszy jest proste i daje wiele możliwości badawczych. Najczęściej w ankietach takich można stosować pytania zamknięte i otwarte, a także wykorzystywać różne elementy audiowizualne. Bardzo ważną funkcją aplikacji do internetowych ankiet jest możliwość niemal natychmiastowego otrzymania wyniku badania, często w przyjaznej i czytelnej formie graficznej. Dzięki temu można dość szybko przeanalizować wyniki ankiety i równie szybko wyciągnąć z nich wnioski, które powinny stać się podstawą do opracowania planu zmian.
Najnowsze artykuły
(FAQ)
Badanie opinii klientów pozwala na poznanie odczuć i potrzeb klientów, identyfikację obszarów do poprawy oraz dostosowanie oferty i obsługi do rzeczywistych oczekiwań klientów.
W ankiecie online można zawrzeć pytania dotyczące oceny oferty sklepu, jakości obsługi, nawigacji na stronie, prezentacji produktów oraz nieznanych potrzeb klientów.
Częstotliwość badań może zależeć od potrzeb, ale regularne badania opinii klientów pozwalają na śledzenie zmian i reagowanie na bieżące potrzeby.